ЦГТА семинар, 15. април 2014.

Наредни састанак ЦГТА семинара биће одржан у уторак, 15. априла 2014, од 18-20h у сали 844 Математичког факултета.

Предавач: Бранислав Првуловић

Наслов предавања: Еквиваријантна пресликавања међу комплексним Штифеловим многострукостима

Садржај: Применама теорије еквиваријантног индекса доказују се теореме типа Борсука-Улама за Штифелове многострукости.

Предавање се базира на заједничком раду са Зораном Петровићем (Osaka J. Math., 2013).

детаљније

Конкурс за најбољи научноистраживачки и стручни рад студената за 2013. годину

детаљније

Семинар Геометрија, образовање и визуелизација са применама, 10. април 2014.

Наредни састанак Семинара биће одржан у четвртак, 10. априла 2014, са почетком у 17:15 часова у сали 301ф, Математичког института САНУ.

Предавачи:

Eberhard Malkowskya, Department of Mathematics, Faculty of Sciences, Fatih University

Vesna Veličović, Department of Computer Science, Faculty of Science and Mathematics, University of Nis

Наслов предавања: Summability, Compactness and Visualisations

Садржај: The theory of matrix transformations is a wide and im- portant eld in modern summability theory. It focuses on establishing necessary and sucient conditions on the entries of an in nite matrix to be a map between given sequence spaces. We present a survey of the most important concepts and methods applied in the solutions of these tasks. Those characterisations and the Hausdor measure of noncompactness can be applied to determine various classes of com- pact matrix operators between certain sequence spaces. Finally we visualise some of our presented results.

детаљније

Educational Research Methods Workshop, Математички факултет, 11. април 2014.

Др Жолт Лавица са Универзитета у Кембриџу одржаће радионицу на Математичком факултету у петак, 11. априла у просторијама факултета у Јагићевој улици са почетком у 17h.

Пожељно је да се заинтересовани учесници пријаве мејлом на
maricm@matф.bg.ac.rs.

Тема радионице: Educational Research Methods Workshop

Циљеви радионице: The workshops are to be developed to offer a basic introduction to philosophies, methodologies and methods in educational research. The session will also aim to equip equip participants to design and carry out research projects in particular for Masters and PhD studies.

During the workshop, participants will develop a better understanding of:

- the basic assumptions, concepts, strategies and limitations of educational research

- critical issues in planning, conducting, analysing and interpreting research

- the ethical issues involved in all stages of the research process

- principal criteria for evaluating research and constructing a literature review

- the importance of being a systematic, reflective and self-critical 

and researcher and will develop the skills needed to:

- review, critique, defend and synthesise published research studies

- formulate worthwhile, investigable, ethical and feasible research questions

- design a research project with the potential to answer your research questions

- apply and/or construct methods of data collection that are ethical, valid and reliable

- understand the principles involved in the analysis of different kinds of data, and learn to apply these appropriately to theanalysis of your own data

- plan and write a theses and papers.


We will discuss some of the following topics:

- Introduction to the principles of evaluation in researching education

- Research questions and designs

- Literature review, referencing, bibliographical software options

- Classroom based research and designs

- Qualitative, quantitative, and mixed methods research

- Data and Sources: Interviews, observations and questionnaires

- Working on own research ideas and projects

- Topics from session 1

- Qualitative data analyses

- Quantitative analyses

- Arguing and structuring theses and papers

- Discussing own research projects.

Литература

Cobb, P., Confrey, J., diSessa, A., Lehrer, R., & Schauble, L. (2003). Design Experiments in Educational Research. Educational Researcher, 32(1), 9–13.

Dunkin, M. J. (1996). Types of errors in synthesizing research in education. Review of Educational Research, 66(2), 87–97.

Johnson, R. B., & Onwuegbuzie, A. J. (2004). Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational researcher, 33(7), 14–26.

Moss, P. A., Phillips, D. C., Erickson, F. D., Floden, R. E., Lather, P. A., & Schneider, B. L.(2009). Learning from our differences: A dialogue across perspectives on quality in education research. Educational Researcher, 38(7), 501–517.

Oancea, A. (2005). Criticisms of educational research: key topics and levels of analysis. British Educational Research Journal, 31(2), 157–183.

Pring, R. (2005). Philosophy of education: Aims, theory, common sense and research. Continuum International Publishing Group. Chapter 3.

Field, A. (2009). Discover statistics using SPSS. SAGE Publications Ltd, London, UK. Chapter 1.

Lyle, J. (2003). Stimulated recall: A report on its use in naturalistic research. British Educational Research Journal, 29(6), 861–878.

Symonds, J. E., & Gorard, S. (2010). Death of mixed methods? Or the rebirth of research as a craft. Evaluation & Research in Education, 23(2), 121–136.

Weston, C., Gandell, T., Beauchamp, J., McAlpine, L., Wiseman, C., & Beauchamp, C. (2001). Analyzing interview data: The development and evolution of a coding system. Qualitative Sociology, 24(3), 381–400.

Wilson, E. (2012). School-based research: a guide for education students. Sage. Chapter 7

детаљније

Трибина библиотеке САНУ, 8. април 2014.

Наредна Трибина библиотеке САНУ биће одржана у уторак, 8. априла 2014. са почетком у 13h у Салону клуба САНУ (међуспрат), Кнеза Михаила 35.

На Трибини ће бити представљене књиге:

Fractional calculus with applications in mechanics : vibrations and diffusion processes / Теодор М. Атанацковић, Стеван Пилиповић, Богољуб Станковић, Душан Зорица. - Лондон: ISTE; Hoboken: Wiley, 2014

Fractional calculus with applications in mechanics : wave propagation, impact and variational principles / Теодор М. Атанацковић, Стеван Пилиповић, Богољуб Станковић, Душан Зорица. - Лондон: ISTE; Hoboken: Wiley, 2014


Говоре:

академик Владан Ђорђевић
академик Градимир Миловановић
академик Теодор М. Атанацковић
академик Стеван Пилиповић

детаљније

Предавање др Жолта Лавице, 11. април 2014.

Др Жолт Лавица са Универзитета у Кембриџу одржаће предавања на Математичком факултету у петак, 11. априла у сали 706 са почетком у 12h.

Наслов предавања: Integrating Technology into K12 School Teaching to Enhance STEM Education in Hungary

Садржај предавања

Кратка биографија:

Dr Zsolt Lavicza, Faculty of Education, University of Cambridge

After receiving his degrees in mathematics and physics in Hungary, Zsolt began his postgraduate studies in applied mathematics at the University of Cambridge. While teaching mathematics at the University of Cincinnati he became interested in researching issues in the teaching and learning mathematics. In particular, he focused on investigating issues in relation to the use of technology in undergraduate mathematics education. Since then, both at the University of Michigan and Cambridge, working with Deborah Ball, Hyman Bass, Paul Andrews, and Kenneth Ruthve, he has worked on several research projects examining technology and mathematics teaching in a variety of classroom environments. Currently, Zsolt is working as an Associate Lecturer in Mathematics Education at the University of Cambridge. He is also co-ordinating the development of local GeoGebra Institutes and offering research support within the International GeoGebra Institute. He serves as a Director of Research at the GeoMaTech project as well as advising research projects at different countries.

детаљније

Семинар механике, 9. април 2014.

Наредни састанак Семинара биће одржан у среду, 8. априла 2014, са почетком у 18 часова у сали 301ф, Математичког института САНУ.


Предавач: Дејан Урошевић, Математички факултет, Универзитет у Београду

Наслов предавања: МИКРОТАЛАСНО ПОЗАДИНСКО ЗРАЧЕЊЕ


Садржај: У првом делу овог предавања ће бити објашњено како настаје микроталасно позадинско зрачење и како је први пут детектовано.

У наставку ће бити речи о неколико пројеката који су допринели бољем разумевању Универзума као целине, а из директних посматрања Микроталасног позадинског зрачења, са посебним освртом на недавно завршену мисију PLANCK.

детаљније

Семинар за рачунарство и примењену математику, 8. април 2014.

Наредни састанак Семинара биће одржан у уторак, 8. априла 2014, са почетком у 14:15 часова у сали 301ф, Математичког института САНУ.

Предавач: Сања Грохман, Математички институт САНУ

Наслов предавања: HUFF ЛОКАЦИЈСКИ МОДЕЛ СА ВИШЕ СЕРВИСНИХ ЦЕНТАРА НА МРЕЖИ И ЊЕГОВО РЕШАВАЊЕ МЕТАХЕУРИСТИЧКИМ И ЕГЗАКТНИМ ПРИСТУПОМ


Садржај: Разматрамо Huff локацијски модел са више сервисних центара на мрежи. Овај мешовити проблем нелинеарне оптимизације решавамо коришћењем метахеуристика: Метод променљивих околина (Variable Neighborhood Search) и његове варијанте, Симулирано каљење (Simulated Annealing) и Мултистарт локална претрага (Multi-Start Local Search).

Дајемо извештај о нашем искуству приликом рада на проблему, као и о резултатима до којих смо дошли. Предлажемо и математички модел за егзактно решавање проблема. Модел је имплементиран коришћењем KNITRO солвера за проблеме нелинеарне оптимизације.

Такође, извештавамо и о добијеним резултатима.

Коаутори рада су Драган Урошевић, Ненад Младеновић, Математички институт САНУ, Београд и Emilio Carrizosa, Универзитет у Севиљи, Севиља, Шпанија.

детаљније

ЦГТА семинар, 8. април 2014.

Наредни састанак ЦГТА семинара биће одржан у уторак, 8. априла 2014, од 18-20h у сали 844 Математичког факултета.

Предавач: Бранислав Првуловић

Наслов предавања: Еквиваријантна пресликавања међу комплексним Штифеловим многострукостима

Садржај: Применама теорије еквиваријантног индекса доказују се теореме типа Борсука-Улама за Штифелове многострукости.

Предавање се базира на заједничком раду са Зораном Петровићем (Osaka J. Math., 2013).

детаљније

Предавање академика Владете Јеротића

Академик др Владета Јеротић биће гост Математичког факултета и одржаће предавање на тему: "Шта човек крије?" у понедељак 7. априла 2014. са почетком у 19 сати у ВХА у приземљу зграде на Студентском тргу
16.

Позивамо све заинтересоване да присуствују предавању.

Добродошли!

детаљније

Вести и дешавања


Активности на семинарима

све вести