Предавање директора Европске гравитационе опсерваторије (EGO), Федерика Феринија, 13.4.2016.

Са задовољством вас позивамо да присуствујете предавању "Од Ајнштајнових предвиђања до гравитационих таласа: нови поглед на Универзум" које ће одржати проф. др Федерико Ферини, директор Европске гравитационе опсерваторије ( EGO), у среду 13. априла у 13 часова у Свечаној сали Ректората.

Проф. Ферини одржаће предавање на тему недавно откривених гравитационих таласа и најновијих научних открића у овој све популарнијој области.

Гравитациони таласи представљају поремећаје простор-времена. Математички се описују као таласна решења Ајштајнове теорије релативитета. Један од начина како могу да настану су судари црних рупа. Интересантно је да их је Алберт Ајнштајн предвидео давне 1916. године у оквиру своје теорије релативитета, да би након једног века, тачније 11. фебруара 2016. године, гравитациони таласи најзад били и уочени и научно потврђени у сарадњи тимова LIGO Scientific Collaboration i Virgo Collaboration (EGO).

Гост Универзитета у Београду, проф. др Федерико Ферини, професор је астрофизике на Универзитету у Пизи и аутор је више од 200 научних радова. Од 2002. до 2010. године обављао је дужност аташеа за науку при
италијанској мисији у Женеви, која је представљала Италију у пројекту CERN.

Проф. Ферини одржаће предавање на енглеском језику, а сви заинтересовани могу пратити директан пренос 13. априла од 13 часова, путем интернета, на линку: http://media.rcub.bg.ac.rs/?p=5223

Нажалост није могуће оставити коментар.

Вести и дешавања