&бдqуо;Nature Astronomy&лдqуо; објављује чланак нашег професора

У овогодишњем октобарском издању престижног часописа "Nature Astronomy", који је део Nature издавачке групације, изашао је чланак др Дејана Урошевића, редовног професора на нашој Катедри за астрономију.

Чланак "Determining the evolutionary status of supernova remnants" се бави проценом еволутивне фазе остатака супернових. Супернове су експлозије звезда које иза себе остављају спектакуларне остатке, светлеће маглине које се шире међузвезданим простором и обогаћују га тежим хемијским елементима. Супернове су значајни феномени будући да представљају стандардне свеће неопходне за проверу теорија настанка и еволуције космоса.

Процена старости, односно еволутивне фазе остатка супернове је захтеван задатак. У презентованом чланку, професор Урошевић приказује методе како се помоћу радио-астрономских посматрања може на релативно директан начин утврдити еволутивна фаза новооткривених остатака супернових.

Научници са Катедре за астрономију се истраживањима остатака супернових интензивно баве пар последњих деценија. У те сврхе реализована су посматрања на великим телескопима широм света, као што су 6-метарски оптички телескоп на Кавказу у Русији или радио-интерферометар од 27 радио-антена у Новом Мексику, у Сједињеним Америчким Државама. Истраживачка група на челу са професором Урошевићем, постиже светски значајне и примећене резултате, о чему сведочи и последњи чланак у једном од издања "Nature" издавачке групације.

Линк ка објављеном чланку:

Снимак Краб маглине начињен телескопом Миланковић на Астрономској станици Видојевица код Прокупља (посматрања  и обрада – Драгана Илић и Исидора Јанков, Катедра за астрономију, Математички факултет Универзитета у Београду).

Нажалост није могуће оставити коментар.

Вести и дешавања