„Nature Astronomy“ objavljuje članak našeg profesora

U ovogodišnjem oktobarskom izdanju prestižnog časopisa "Nature Astronomy", koji je deo Nature izdavačke grupacije, izašao je članak dr Dejana Uroševića, redovnog profesora na našoj Katedri za astronomiju.

Članak "Determining the evolutionary status of supernova remnants" se bavi procenom evolutivne faze ostataka supernovih. Supernove su eksplozije zvezda koje iza sebe ostavljaju spektakularne ostatke, svetleće magline koje se šire međuzvezdanim prostorom i obogaćuju ga težim hemijskim elementima. Supernove su značajni fenomeni budući da predstavljaju standardne sveće neophodne za proveru teorija nastanka i evolucije kosmosa.

Procena starosti, odnosno evolutivne faze ostatka supernove je zahtevan zadatak. U prezentovanom članku, profesor Urošević prikazuje metode kako se pomoću radio-astronomskih posmatranja može na relativno direktan način utvrditi evolutivna faza novootkrivenih ostataka supernovih.

Naučnici sa Katedre za astronomiju se istraživanjima ostataka supernovih intenzivno bave par poslednjih decenija. U te svrhe realizovana su posmatranja na velikim teleskopima širom sveta, kao što su 6-metarski optički teleskop na Kavkazu u Rusiji ili radio-interferometar od 27 radio-antena u Novom Meksiku, u Sjedinjenim Američkim Državama. Istraživačka grupa na čelu sa profesorom Uroševićem, postiže svetski značajne i primećene rezultate, o čemu svedoči i poslednji članak u jednom od izdanja "Nature" izdavačke grupacije.

Link ka objavljenom članku:

Snimak Krab magline načinjen teleskopom Milanković na Astronomskoj stanici Vidojevica kod Prokuplja (posmatranja  i obrada – Dragana Ilić i Isidora Jankov, Katedra za astronomiju, Matematički fakultet Univerziteta u Beogradu).

Nažalost nije moguće ostaviti komentar.