Seminar Društva za jezičke resurse i tehnologije 27. oktobar 2016.

Sastanak seminara Društva za jezičke resurse i tehnologije biće održan u četvrtak, 27. oktobra na Rudarsko-geološkom fakultetu u svečanoj sali (sala br. 167) sa početkom u 18 časova.

Planirano je da se okviru sastanka Seminara održe sledeća predavanja.

Predavač: Mihailo Škorić, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

Naslov predavanja: SVRSTAVANjE POJMOVA NA SKALI POZITIVNO-NEGATIVNO PRIMENOM ISTRAŽIVANjA PODATAKA NAD KORPUSOM TEKSTOVA KOJI SADRŽE EMOTIKONE

Apstrakt: Cilj ovog rada je skretanje pažnje na mogućnost korišćenja teksta na vebu obeleženog emotikonima i drugim određivačima u sentimentalnoj analizi jezički-nezavisnog korpusa. On uvodi nekoliko novina u postojeću istraživačku okosnicu i testira njihovu uspešnost. Takođe, prikazuje softverski alat specijalno napravljen u tu svrhu, objašnjava sistem njegovog rada u izradi baze podataka sa sentimentalnim vrednostima pojmova i daje upustvo za njegovo korišćenje. Osim toga, prikazuje i softverski alat za testiranje nove baze podataka i primere analize dobijenih rezultata.



Predavač: Zoran Ristović, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu

Naslov predavanja: PRIMENA KONKORDANCI U NASTAVI STRANIH JEZIKA: MOGUĆNOSTI I PERSPEKTIVE

Apstrakt: Rad predstavlja rezultate istraživanja koje je sprovedeno u okviru šire naučno-istraživačke paradigme zasnovane na eksploataciji jednojezičnih i višejezičnih korpusa u nastavi stranih jezika.
Prikazane su faze formiranja korpusa, karakteristike korpusnog materijala, kao i metode eksploatacije u direktnom nastavnom procesu. Na uzorku od 240 učenika osnovne škole, tokom četiri školske godine, u periodu 2012-2016 primenjivan je eksploatacioni scenario zasnovan na izvlačenju konkordanci – pokaznih, predavačkih i samostalnih, u okviru samostalno kompilovanog specijalizovanog mikro-korpusa od 250.000 reči, zasnovanog na principima koje iznosi Rapen (Rappen, 2012).

Po svom obimu i dubini zahvata u korpusni materijal konkordance su participirale u svim fazama nastave, učenja i usvajanja ciljnog stranog jezika kao leksičke, gramatičke, frazne, elementarne, složene i mešovite. Time su nastale banke konkordanci i korpusno-zasnovanih tragova samostalne primene programskog paketa WordSmith Tools (Mike Scott, 2012) na korpusni materijal zasnovan na književnim tekstovima Pola Ostera i Ernesta Hemingveja.

Na osnovu prednosti analize korpusnog materijala koje iznose Krstev i Vitas (Krstev, Vitas 1994, 2011), kroz nekoliko ciklusa pedagoške obrade shodno postavci korpusne eksploatacije koju predlažu  O’Kifijeva, Makarti i Karter (O’Keefee, McCarthy and Carter 2010), a bliže profilišu Makenri i Hardi (McEnery, Hardie 2012), nastao je inovativni korpusno zasnovani model nastave, učenja i usvajanja ciljnog stranog jezika, u čijoj osnovi je sistematična upotreba konkordanci u svim fazama nastavnog procesa.



Nažalost nije moguće ostaviti komentar.